Dave Helmly przedstawia bardzo interesujący i wydajny silnik odtwarzania z którego będą mogli cieszyć się użytkownicy Adobe Premiere Pro i After Effects CS5.

Za sprawą nowego silnika, użytkownicy nielinearnych programów do obróbki wideo Adobe będą mieli możliwość znacznego przyspieszenia pracy z programem. Jest to szczególnie ważne w ostatnich czasach, kiedy wideo HD i RED zyskują olbrzymią popularność, na co znaczny wpływ ma włączenie możliwości nagrywania wideo w lustrzankach cyfrowych.

Dzięki silnikowi Mercury użytkownicy kart nVidia będą mogli znacząco odciążyć procesor komputera za sprawą przerzucenia znacznej części wykonywanej przez nie pracy na rzecz GPU, czyli procesora karty graficznej. Przy równoczesnym obciążaniu różnymi zadaniami procesora komputera i karty, w systemach 64bitowych możliwe jest uzyskanie znacznie lepszej wydajności programu (zarówno Premiere jak i After Effects od wersji CS5 występują tylko w wersjach 64bitowych).

Poniżej wideo z prezentacji:

Mercury Playback Engine, cz. 1:

Mercury Playback Engine, cz. 2:

Mercury Playback Engine i Nvidia Quadro:

Mercury Playback Engine i Video Encoding